همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از شناسایی طرح‌های مشارکتی با سرمایه گذاران بخش خصوصی به ارزش 6 هزار میلیارد تومان در برنامه پنجم خبرداد

سیداحمد مومنی رخ، در نخستین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در صنعت فرودگاهی و هوانوردی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه اولویت سرمایه گذاری، فرودگاه‌های بین‌المللی و دارای مرز هوایی است، گفت: 335 هزار متر مربع ترمینال مسافری به ظرفیت جابجایی 73 میلیون مسافر در سال، آماده سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در ساخت توقفگاه طبقاتی خودرو، خدمات ویژه مسافر       (CIP)، هتل و تاسیسات و خدمات خودرو در برخی فرودگاه‌ها آغاز شده است گفت: امکانات و تسهیلات مناسب در اختیار سرمایه گذران در فرودگاه‌های قرار داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی مهمترین اولویت است و احداث شهر فرودگاهی و تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی در این فرودگاه در حال پیگیری است.

مومنی رخ با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه 150 میلیارد تومان در فرودگاه‌های کشور سرمایه گذاری شده است گفت: ساخت هتل فرودگاهی که در فرودگاه امام خمینی آغاز شده از جمله طرح‌های جدید قابل سرمایه گذاری در فرودگاه‌هاست.

وی افزود: از متقاضیان سرمایه گذاری هتل در فرودگاه‌های شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد استقبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: مالکیت 54 فرودگاه کشور متعلق به وزارت راه و ترابری و مدیریت این شرکت است.

مومنی رخ افزود: از این فرودگاه‌ها، 8 فرودگاه بین‌المللی، 21 فرودگاه دارای مجور مرز هوایی و 25 فرودگاه فقط داخلی است.

کد خبر 98597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز